Spring naar inhoud

Organisatie en besturing

Besturing

Raad van bestuur / raad van toezicht

Het WZA heeft een tweehoofdige raad van bestuur. De raad van bestuur van het WZA legt verantwoording af aan de raad van toezicht. Klik hier om meer te lezen over bestuur en toezicht van het WZA.

Bestuursteam

Het WZA vindt dualiteit bij besluitvorming belangrijk. Vanaf september 2021 is dit in het WZA op strategisch niveau ingericht. Sinds dat moment werken we met een besluitvormend bestuursteam en adviserend managementteam, aangevuld met stuurgroepen op specifieke inhoudelijke onderwerpen. Het bestuursteam bestaat uit beide leden raad van bestuur en de voorzitter en vicevoorzitter van de medische staf. In 2023 zal de voorzitter van de verpleegkundige staf ook aansluiten bij het bestuursteam. Raad van bestuur is eindverantwoordelijk en feitelijk besluitbevoegd.

Het bestuursteam vergadert eenmaal per twee weken. Besluitvorming vindt plaats op basis van consensus. Ingeval geen consensus wordt bereikt heeft raad van bestuur de finale stem. De vergadering wordt voorbereid door de secretaris raad van bestuur. De agenda bestaat uit stukken die zijn voorbereid door het managementteam en door hen van een advies zijn voorzien. Daarnaast bepalen de onderwerpen die voortvloeien uit de portefeuille van het bestuursteam de agendavoering.

De volgende onderwerpen vallen onder de verantwoordelijkheid van het bestuursteam:

  • Strategische koers en meerjarenbeleid van de organisatie
  • Kwaliteit en veiligheid
  • Governance
  • Financiën, planning & control en jaarverantwoording
  • Kaderstelling voor organisatiebrede programma’s zoals Basis op Orde (inclusief onderliggende programma’s), Bouw, ICT-visie, HR-visie, Duurzaamheid etc.
  • Organisatieontwikkeling, inclusief research & development
  • Overige onderwerpen, in gezamenlijkheid met het MT vast te stellen.

Managementteam

Het managementteam (MT) ondersteunt en adviseert het bestuursteam en draagt medeverantwoordelijkheid voor de ontwikkeling en implementatie van de strategische koers van het WZA. Secretaris raad van bestuur is voorzitter van het MT. Het MT vergadert wekelijks en bestaat uit:

  • drie zorgmanagers, verantwoordelijk voor de clusters Acuut, Electief en Chronisch 
  • manager zorgtransformatie 
  • manager financiën, control & inkoop 
  • manager kwaliteit
  • manager HR 
  • manager Informatisering & Automatisering 
  • manager facilitair 
  • (vice)voorzitter verpleegkundige staf 
  • secretaris raad van bestuur

Expertstoelen zijn beschikbaar voor de CMIO (Chief Medical Information Officer) en hoofd apotheek.

Vereniging medische staf

Alle medisch specialisten in het WZA zijn lid van de Vereniging medische staf. Naast de Vereniging medische staf functioneert de Specialisten coöperatie Assen (voor de behartiging van de financiële belangen van de vrijgevestigde medisch specialisten) en de Vereniging van Medisch specialisten in dienstverband. Het stafconvent is het dagelijks bestuur van de Vereniging medische staf.

Adviserende organen

In het WZA zijn verder een ondernemingsraad, een cliëntenraad en een verpleegkundige staf actief.

Organogram WZA

In 2022 is de reorganisatie van Faciltair en Technische Zaken afgerond. Dit leidt tot de onderstaande organisatieinrichting van het WZA.

Juridische structuur

De exploitatie van de ziekenhuisorganisatie vindt plaats binnen de Stichting Wilhelmina Ziekenhuis Assen. De Stichting Wilhelmina Ziekenhuis Assen vormt een groep met de volgende rechtspersonen:

Wilhelmina Zorg Services BV
Wilhelmina Zorg Services BV is een 100%-dochter van de Stichting Wilhelmina Ziekenhuis Assen. Wilhelmina Zorg Services BV maakt het onder meer mogelijk samen met medisch specialisten uit het WZA initiatieven te ondernemen en eventuele samenwerking met derden eenvoudiger te realiseren.

Huidlaserkliniek WZA BV
Wilhelmina Zorg Services BV participeert voor 51% in Huidlaserkliniek WZA BV. De overige 49% van de aandelen is in handen van de dermatologen die werkzaam zijn in het ziekenhuis. In deze kliniek worden huidlaserbehandelingen uitgevoerd door ervaren huidtherapeuten onder supervisie van dermatologen.

Apotheek Wilhelmina Ziekenhuis BV
Wilhelmina Zorg Services BV is 100% aandeelhouder van Apotheek Wilhelmina Ziekenhuis BV, de in het ziekenhuis gevestigde poliklinische apotheek.

Wilhelmina Zorg Services BV, Huidlaserkliniek WZA BV en Apotheek Wilhelmina Ziekenhuis BV zijn opgenomen in de geconsolideerde jaarrekening van de Stichting Wilhelmina Ziekenhuis Assen.

Raad van bestuur

Leden raad van bestuur

De tweehoofdige raad van bestuur van het WZA bestaat uit dr. P. (Paul) van der Wijk en dr. H. (Hans) Mulder. Van der Wijk is voorzitter van de raad van bestuur. In het voorjaar van 2022 heeft Van der Wijk aangegeven dat hij wil vertrekken bij het WZA, de reden achter deze beslissing ligt in de wens tot een betere werk-privébalans. Mulder heeft het voorzitterschap van de raad van bestuur in de zomer overgenomen. Per 1 oktober 2022 is Van der Wijk uit functie. Mulder heeft na de periode opgetreden als eenhoofdige raad van bestuur.

Raad van Toezicht is voor de zomer gestart met de werving en selectieprocedure. Dit heeft ertoe geleid dat drs. E. (Erwin) van Santen per 1 januari 2023 is benoemd als lid van de raad van bestuur. Vanaf 1 januari zullen Mulder en Van Santen gezamenlijk optreden als collegiale raad van bestuur.

Taken en bevoegdheden

De raad van bestuur legt verantwoording af aan de raad van toezicht. De taken, bevoegdheden en verplichtingen van de RvB zijn vastgelegd in het Reglement raad van bestuur. Dit reglement gaat onder meer in op:

•           de positionering van de RvB in de stichting;
•           de verantwoordelijkheid van de RvB;
•           de wijze waarop de RvB verantwoording aflegt aan de raad van toezicht.

Informatievoorziening

De informatievoorziening naar de raad van toezicht en de medezeggenschapsorganen is eveneens beschreven in het Reglement raad van bestuur. Daarnaast is er een informatieprotocol voor de raad van toezicht dat dieper ingaat op informatievoorziening over de onderwerpen kwaliteit, veiligheid en financiën. Informatievoorziening aan de RvT heeft in 2022 conform dit protocol plaatsgevonden.

Nevenfuncties

De heer Van der Wijk heeft de volgende nevenfuncties:

  • vicevoorzitter raad van toezicht en voorzitter auditcommissie Revalidatiecentrum Vogellanden Zwolle.
  • lid raad van toezicht en lid auditcommissie Elker Jeugdhulp & Onderwijs in Groningen
  • lid raad van toezicht bij D:DNA
  • lid raad van toezicht bij Capri: Nederlandse Stichting voor "Castration-resistant Prostate Cancer Registration"
  • bestuurslid bij de Hanze University Foundation
  • directeur van Twee Meter b.v.

heer Mulder heeft de volgende nevenfuncties:

  • lid raad van toezicht Cosis

De nevenfuncties van de raad van bestuur hebben de goedkeuring van de raad van toezicht. 

Belangenverstrengeling

De statuten van Stichting Wilhelmina Ziekenhuis zijn in 2022 aangepast aan de geldende wet- en regelgeving, en per 19 december 2022 gedeponeerd door de notaris. In artikel 8 en 10 van de statuten zijn de regelingen opgenomen ter voorkomen van tegenstrijdig belang tussen het toezichthoudend orgaan en de dagelijkse leiding van het ziekenhuis. In artikel 5 is eveneens opgenomen hoe mogelijke belangenverstrengeling van de bestuurder wordt voorkomen.

Overleg met inspraakorganen

De raad van bestuur heeft geregeld overleg met de verschillende inspraakorganen van het ziekenhuis. In 2022 is onder andere gesproken over de herijkte strategie, duurzaamheid, de statutenwijziging en een aantal personele regelingen. (en doet dat nog steeds). Raad van bestuur waardeert de constructieve opstelling en bijdrage van de inspraakorganen van het WZA  

Bezoldiging

De bezoldiging van de raad van bestuur voldoet aan de Wet Normering Topinkomens (WNT). Met inachtneming van die wet, maar ook op basis van de arbeidsovereenkomst, worden geen bonussen of tantièmes uitgekeerd. Er is geen variabele component in de bezoldiging. De voorzitter raad van bestuur en het lid raad van bestuur zijn conform WNT2 ingedeeld. De anticumulatiebepaling is niet van toepassing op de leden van de raad van bestuur. Uitgebreide informatie is opgenomen in de jaarrekening. 

De secretaris raad van bestuur is WNT-officer van het WZA.

Medezeggenschap en adviesorganen

Vereniging medische staf

De vereniging medische staf WZA is opgericht per 3 februari 1999. De vereniging heeft tot doel als forum te fungeren voor leden, een goede geneeskundige zorg te bevorderen en de belangen van de leden te behartigen. Het stafconvent is het dagelijks bestuur van de vereniging medische staf. 

De voorzitter en vicevoorzitter van de vereniging medische staf (VMS) vormen samen met beide leden van de raad van bestuur het bestuursteam. 

De medisch specialisten van het WZA werken ofwel in loondienst of als vrijgevestigd specialist. Het medisch specialistisch bedrijf (MSB) omvat de vrijgevestigd medisch specialisten. Zij hebben zich verenigd in Specialisten Coöperatie Assen (SCA). Alle medisch specialisten in dienstverband zijn verenigd in de VMSD (Vereniging Medisch Specialisten in Dienstverband).

Specialisten Coöperatie Assen

De SCA  behartigt de financiële belangen van de vrijgevestigd medisch specialisten. De SCA vertegenwoordigt de cardiologen, chirurgen, dermatologen, intensivisten, internisten, KNO-artsen, MDL-artsen, longartsen, oogartsen, urologen, orthopeden, radiologen en plastisch chirurgen. De SCA heeft een eigen bestuur, een vertegenwoordiging hiervan is opgenomen in het stafconvent.

Vereniging Medisch Specialisten in Dienstverband

De specialisten in dienstverband zijn georganiseerd in de VMSD (Vereniging Medisch Specialisten in Dienstverband). In de VMSD zijn verenigd de neurologen, kinderartsen, geriaters, revalidatieartsen, anesthesiologen, gynaecologen, psychiaters, apothekers, psychologen, SEH-artsen en klinische chemie.

Een vertegenwoordiging van het VMSD-bestuur is opgenomen in het stafconvent.

Stafconvent

In het stafconvent hebben zitting twee leden vanuit het SCA-bestuur, twee leden vanuit het VMSD-bestuur en een onafhankelijke voorzitter. 
Het stafconvent heeft de volgende taken:

  • voorbereiden en uitvoeren van de besluiten van de algemene ledenvergadering;
  • coördineren van werkzaamheden van de vereniging en de individuele leden;
  • zorgdragen voor een goede onderlinge samenwerking en communicatie tussen de leden;
  • bevorderen van goede samenwerking en communicatie tussen de vereniging en haar leden enerzijds en medewerkers en diensten van het ziekenhuis anderzijds.

Het stafconvent heeft in 2022 onder andere gesproken met delegaties van de raad van toezicht, de cliëntenraad, de ondernemingsraad en de verpleegkundige staf. De voorzitter van het stafconvent  heeft per 1 oktober zijn taken neergelegd. De werving voor een nieuwe voorzitter is in het voorjaar gestart, in november is de nieuwe voorzitter van de medische staf gekozen.

Verpleegkundige staf

De Verpleegkundige Staf (VS) oefent invloed uit op het ziekenhuisbeleid door gevraagd en ongevraagd advies te geven aan de raad van bestuur. Daarbij is het bewaken en optimaliseren van de kwaliteit en veiligheid van de verpleegkundige zorg een prioriteit. De VS is afgevaardigd in het managementteam van het WZA. De Verpleegkundige Staf is als vanzelfsprekend vroegtijdig en doorlopend betrokken in beleidsontwikkeling die de verpleegkundige beroepsinhoud of- professionele ontwikkeling betreft en heeft het recht om relevante aspecten op te voeren op de beleidsagenda van het WZA. 

Missie

De verpleegkundige staf van het WZA streeft naar een professioneel bewuste en bekwaam handelende verpleegkundige beroepsgroep, die verantwoordelijkheid neemt en de ruimte krijgt om zo een optimale bijdrage te kunnen leveren aan kwaliteit en veiligheid van zorg.

Visie

Een optimale kwaliteit van zorg is te bereiken door vanuit de specifieke deskundigheid van de verpleegkundige beroepsgroep invloed uit te oefenen op het ziekenhuisbeleid. Het werken aan professionaliteit wordt hierbij als norm gehanteerd.

Overleg en contacten met de achterban

Om draagvlak te onderhouden voor zijn inbreng treedt de verpleegkundige staf (VS) op als gesprekspartner die deskundig is op het gebied van de verpleegkundige zorg. Naast deelname aan het MT heeft de VS in 2022 regelmatig en structureel overleg gevoerd met de raad van bestuur, het verpleegkundig platform, het lijnmanagement, de OR, de cliëntenraad en andere stakeholders zoals het medisch stafconvent en de WZA Academie.

De projecten waar de VS in 2022 actief betrokken bij is geweest zijn: 

  • totstandkoming nieuwe strategische koers 2023-2027
  • begrotingscyclus 2023, inclusief werkgroep Ebitda
  • Evidence based practice
  • Procesoptimalisatie
  • Boeien en binden

De VS ontvangt hierbij vanuit het verpleegkundig platform input en ondersteuning.

Cliëntenraad

Het WZA heeft een cliëntenraad (CR). De CR is het adviesorgaan dat vanuit het belang van de patiënt meedenkt en meepraat over het beleid van het ziekenhuis. De CR ook de cliëntenraad voor de Specialistencoöperatie Assen (SCA), het medisch specialistisch bedrijf (MSB) van het WZA waarvan de vrijgevestigd medisch specialisten werkzaam in het WZA onderdeel van uitmaken. Medezeggenschap via de cliëntenraad is belangrijk. De cliëntenraad pakt onderwerpen op waar individuele cliënten geen invloed op hebben. Denk bijvoorbeeld aan:

  • wijzigingen in de maaltijdvoorziening,
  • veranderingen ten aanzien van het parkeerbeleid,
  • goede communicatie over ingrijpende interne verbouwingen binnen het WZA,
  • de implementatie van een nieuw informatiesysteem dat cliënten de mogelijkheid biedt rechtstreeks informatie in te zien over hun behandeling (Mijn WZA).

De CR beschikt over verschillende rechten en bevoegdheden die zijn vastgelegd in de Wet Medezeggenschap Cliënten Zorginstellingen (WMCZ). Deze wet, die dateert van 1996, is in 2018 herzien. De nieuwe WMCZ, die op 1 juli 2020 in werking is getreden, heeft als doel om de positie van de cliëntenraad als overlegpartner te versterken. Een belangrijke wetswijziging is, dat de CR zijn ‘achterban’ (de patiënten) nadrukkelijker moet betrekken bij het uitbrengen van adviezen. De CR van het WZA heeft hieraan in 2022 expliciet aandacht besteed, onder meer door het uitzetten van een enquête onder (potentiële) patiënten van het WZA en het houden van wachtkamergesprekken met patiënten. De resultaten van deze enquêtes werden gepubliceerd op de website van het WZA. De CR van het WZA heeft zich ten doel gesteld om ook in het komende jaar nadrukkelijk contact te zoeken met zijn achterban. Op deze manier wil de CR zijn zichtbaarheid naar de buitenwereld vergroten.

Overlegvormen en in- en externe contacten

De cliëntenraad heeft in 2022 bijna iedere maand vergaderd; de eerste twee vergaderingen nog digitaal maar vanaf april kon er weer fysiek vergaderd worden in het WZA. Verder overlegde de cliëntenraad dit jaar vijf keer met de raad van bestuur (RvB) en twee keer met de raad van toezicht (RvT). Daarnaast werd de CR regelmatig door de secretaris van de RvB bijgepraat over de actuele ontwikkelingen in het WZA. Ook organiseerde RvB regelmatig zogenaamde ‘bijpraatsessies’ met diverse gremia, waarvoor ook de CR werd uitgenodigd.

Onderwerpen die in het overleg met de RvB aan de orde kwamen betroffen onder meer: 

  • kwaliteit en veiligheid, 
  • de (aangepaste) strategie van het WZA, 
  • regionale samenwerking, 
  • het integraal zorgakkoord en de betekenis hiervan voor het WZA 
  • de voortgang van diverse actuele projecten, in het bijzonder die m.b.t. de poliklinische zorg en de bouw. 

Daarnaast werd met de RvB ook gesproken over de rol en betrokkenheid van de CR bij besluitvorming over diverse onderwerpen. Om de CR in een zo vroeg mogelijk stadium te betrekken bij de besluitvorming, werd afgesproken dat alle adviesplichtige onderwerpen eerst in een MZ-vergaderingen worden besproken, alvorens ze ter advisering aan de CR worden voorgelegd. Tevens werd afgesproken dat de RvB in de MZ-vergaderingen zal reageren op de door de CR uitgebrachte adviezen. Zo wordt duidelijk, wat de RvB doet of gedaan heeft met de door de CR uitgebrachte adviezen.

Gesprekken met andere interne gremia

Naast veelvuldig overleg met de RvB, heeft de CR dit jaar ook overleg gevoerd met diverse andere gremia binnen het ziekenhuis. Met zowel de Verpleegkundige Staf (VS) als de Medische Staf werd dit jaar twee keer overleg gevoerd. Onderwerpen die hierbij aan de orde kwamen waren: verzuim, wegwerken achterstanden in de zorg, het ‘beweegziekenhuis’, samen beslissen en het ontslaggesprek (VS) en kwaliteit en veiligheid, patiënten participatie, (voortgang) medisch beleidsplan en omgaan met wachtlijsten op de poli (Medische Staf).
Daarnaast vonden in 2022 gesprekken plaats met medewerkers van de afdeling Kwaliteit en Veiligheid en de ombudsfunctionaris. Ook heeft de CR overleg gevoerd met de voorzitter van de stuurgroep Samenzorg Assen (over ziekenhuisverplaatste zorg en Advance Care Planning in de regio Assen) en de directeur van Zorgbelang Drenthe (over het Integraal Zorgakkoord, samen beslissen en eHealth). Ook vond er dit jaar gelukkig weer overleg plaats met De Vrienden van het WZA. 
De CR heeft dit jaar, mede als gevolg van wisselingen in de CR (en corona), slechts in beperkte mate gesprekken kunnen voeren met patiënten in de centrale hal en de verschillende wachtruimtes. Deze laatste gesprekken zijn voor de CR belangrijk, omdat ze een goed beeld geven van de concrete ervaringen van patiënten met betrekking tot hun behandeling en hun bezoek aan het ziekenhuis. Deze gesprekken zullen het komende jaar dan ook weer extra aandacht krijgen. 

Externe contacten

Naast de vele interne contacten, onderhield de CR ook dit jaar contact met CR-en van andere ziekenhuizen, waaronder die van Treant, het Ommelander Ziekenhuis Groningen, het UMCG en het Martini Ziekenhuis. Naast het uitwisselen van ervaringen rond bepaalde onderwerpen en/of adviesaanvragen, vonden er het afgelopen jaar twee netwerkbijeenkomsten plaats, een in het UMCG in Groningen ( over regionalisering en samenwerkingsverbanden in de zorg) en een in het Scheper ziekenhuis in Emmen (over capaciteitsplanning).

Jaarplan 2022

In 2022 heeft de CR gewerkt aan de hand van een actieplan dat is opgesteld vanuit het jaarplan. Hierbij waren de speerpunten: Kwaliteit en Veiligheid, Toekomst WZA en Samenwerken met de
patiënt het uitgangspunt. De CR heeft veel van zijn doelstellingen uit het jaarplan kunnen realiseren. Zaken waar de CR het afgelopen jaar veel aandacht aan heeft besteed zijn:

  • hoe wordt omgegaan met verbetersuggesties/-plannen die voortkwamen uit diverse audits en patiënttevredenheidsonderzoeken (welke verbeteracties worden er doorgevoerd),
  • het structureel invoeren van ontslaggesprekken op alle verpleegafdelingen, 
  • het raadplegen van patiënten over ‘samen beslissen’ en ‘het ontslaggesprek’ via een patiëntenpanel, 
  • het breed onder de aandacht brengen in de organisatie van het belang van patiëntenparticipatie (middels een 10 puntenplan), 
  • het gevraagd en ongevraagd adviseren over belangrijke thema’s, waarbij de PER voor de CRleidend is, 
  • het verbeteren van de communicatie naar de patiënt, waarbij helderheid, eenduidigheid enbegrijpelijkheid belangrijke uitgangspunten zijn en 
  • het stimuleren van de toegankelijkheid van de zorg voor patiënten via ‘Mijn WZA’.

Adviezen

Zoals hierboven reeds werd aangegeven is de cliëntenraad een adviesorgaan voor de raad van bestuur. Ieder jaar wordt de CR door de raad van bestuur regelmatig om advies gevraagd wanneer er een besluit genomen moet worden over een ‘belangrijk’ onderwerp. Het betreft vooral onderwerpen die gevolgen kunnen hebben voor de cliënten van ons ziekenhuis.


  • Jaarrekening 2021
  • Begroting WZA 2022
  • Overname deel apotheek Lentis
  • WZA visie op duurzaamheid en duurzaamheidsprogramma 2022-2023
  • Beddenplan kliniek (intrekken voorgenomen plan)
  • Orthopedisch Centrum Noord (OCN)
  • Herijking strategie WZA
  • Benoeming nieuw lid RvB
  • Visie op eten en drinken
  • ERAS coördinator (Enhanced Recovery After Surgery)
  • Betaald parkeren
  • Vitaliteitsplan
  • Statutenwijziging

Deskundigheidsbevordering

De cliëntenraad is aangesloten bij de landelijke koepel voor medezeggenschap, het LSR (Landelijk Steunpunt Medezeggenschap). Waar nodig maakt de CR gebruik van het opleidingsaanbod van het LSR. Het afgelopen jaar heeft de CR geen gebruik gemaakt van haar scholingsrecht. Wel hebben individuele leden deelgenomen aan diverse digitale bijeenkomsten, waaronder VIPP5.

Ondernemingsraad

Conform de Wet op de Ondernemingsraden heeft het WZA een democratisch gekozen ondernemingsraad, bestaande uit veertien personen uit diverse geledingen van de organisatie. De taakverdeling en werkwijze van de OR zijn vastgelegd in een reglement. De ondernemingsraad wordt 20 uur per week ondersteund door een ambtelijk secretaris.

Missie

De ondernemingsraad denkt kritisch na over de veranderingen in de organisatie en laat zowel het personele als het organisatorisch belang meewegen in de advisering. De raad geeft op basis van rationele argumenten gevraagd en ongevraagd zijn mening.  

Visie

Wettelijke kaders waaronder de Wet op de Ondernemingsraden (WOR) zijn het uitgangspunt. De raad geeft gevraagd en ongevraagd zijn mening en richt zich op het gewenste resultaat.

De samenwerking met de raad van bestuur zorgt ervoor dat het gezamenlijke belang – een gezonde organisatie waar de medewerkers met plezier en naar tevredenheid werken met wederzijds respect – de boventoon voert. De ondernemingsraad overlegt regelmatig met de verantwoordelijke manager.

De OR hecht veel waarde aan de mening van medewerkers, zij weten immers hoe het in praktijk werkt. Persoonlijk contact staat dan ook hoog in het vaandel van de ondernemingsraad.

Overlegvormen

De ondernemingsraad komt elke donderdag bijeen. Een keer per zes weken vindt er een OR-vergadering plaats, evenals een overlegvergadering met de raad van bestuur.

De OR heeft frequent contact met onder andere de voorzitter van het stafconvent, zorgmanagers, HR, leidinggevenden en betrokken medewerkers over de aan de OR krachtens de WOR voorgelegde advies- en instemmingsplichtige zaken. 

Advies en instemming

Over onderstaande onderwerpen heeft de ondernemingsraad in 2022 advies uitgebracht dan wel instemming gegeven:

  • benoeming arbo-adviseur als preventieadviseur
  • begroting 2023
  • ERAS
  • Herijkte strategie 2023 - 2027
  • Herinrichting facilitair bedrijf
  • Aansturing Infectiepreventie
  • KiPZ jaarplan en begroting
  • Klokkenluidersregeling
  • Meerjarenprogramma Duurzaamheid
  • Orthopedisch Centrum Noord
  • Planvorming acute zorg
  • Reorganisatie CSA en OK
  • Statuenwijziging
  • Telefoonkostenvergoeding en uitbreiding
  • Verhuiskostenregeling
Versie:
v5.8.17

Met iWink Report maak je professionele online publicaties. Publicaties die je online, in print en als PDF-download kunt aanbieden.

En daarmee voldoe je direct aan de WCAG-wetgeving rond digitale toegankelijkheid.

Eenvoudig, veilig en efficiënt.

Meer over iWink Report